reklama

Francúzsko, nie len pre veľkých

Priemerný Slovák si môže dovoliť aspoň jednu dovolenku ročne... pod podmienkou, že obaja rodičia majú stály príjem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Moji rodičia obetovali všetko pre mňa a môjho brata. Štúdium na strednej škole, platenie internátu, stravy a všetkého okolo toho stojí nemalé peniaze, no rodičia mi to umožnili. Chceli, aby som študovala na škole akej chcem, aby som bola šťastná. 
 Päťdňový autokarový zájazd do Francúzska bol náš prvý veľký rodinný výlet za posledných desať rokov. Možno preto sme si ho tak užili. Navštíviť Francúzsko a konkrétne Paríž bolo mojím snom odjakživa. Keď mi oco povedal túto novinu, a teda, že ideme do Paríža, takmer som onemela. Nebol to však tradičný poznávací zájazd. Keďže môj brat je o šesť rokov mladší je dosť náročné prispôsobiť sa každému z nás. Kým ja som ten typ – rýchlo nech vidíme všetky pamiatky, čo sa vidieť dajú, môj brat potrebuje ešte stále zábavu a podobne. Preto sme urobili kompromis. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Parc Astérix

 Prvý deň sme strávili v Asterix Parku. Už o 10.00 hod. kedy park otvára sa to tu hmýrilo ľuďmi. Deti, mládež, dospelí... ľudia úplne všade. Stáli pri kasách a platili vstupné. Všetky atrakcie v parku sú zdarma a pri vstupe si môžete vypýtať aj malú mapku celého parku. 
 Hneď po príchode do areálu parku vítali všetkých Asterix s Obelixom, s ktorými sme sa mohli odfotiť. Ďalej sme pokračovali zaradom takmer na všetky atrakcie. Bolo si treba vystáť dlhé rady, ale to čakanie stálo za to. Húsenkové dráhy, lodičky na vode, šmýkačky, všelijaké hojdačky (Vikingská loď)... V určiné hodiny sa konalo aj vystúpenie delfínov, čo bolo veľmi krásne. 
 Po areáli boli rôzne stánky, kde sa mohol človek občerstviť, kúpiť si osviežujúcu ľadovú drť či suvenír. Zabávali sa tu malí aj veľkí. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Pamätná fotka s Asterixom a Obelixom.
Pamätná fotka s Asterixom a Obelixom.  
Kleopatrina jazda... čakanie takmer hodinu na jazdu stálo za tých 5 minút jazdy
Kleopatrina jazda... čakanie takmer hodinu na jazdu stálo za tých 5 minút jazdy 
Obrázok blogu
Vystúpenie delfínov.
Vystúpenie delfínov.  

Paríž

 Druhý deň sa viedol v duchu návštevy mesta. Ráno sme zamierili hneď k Eiffelovej veži - dominante mesta. Kto chcel mohol ísť na vežu a vychutnať si výhľad na mesto alebo sa poprechádzať po okolí. Ďalej nasledovala okružná jazda autobusom po meste. Víťazný oblúk, múzeá... Poobede sme sa zastavili v Notre Dame. Tu sme mali voľný program, ktorý v našom prípade zahŕňal návštevu Notre Dame a prechádzku do Louvre. Potom sme šli spoločne na večeru do útulnej reštaurácie oproti Notre Dame. Odtiaľ mám jeden krásny zážitok, na ktorý do konca svojho života už nazabudnem. Milí francúzski čašníci boli ku mne veľmi pozorní a láskaví. Po celý čas ma posielali do Notre Dame. Nechápalo som prečo až kým mi jeden nepovedal: "Vyzeráš ako Esmeralda. Poznáš ju? Zvonár u matky božej. Ešte sa aj tak pekne usmievaš." Tam som vtedy prišla na to, že jeden úprimný úsmev a milé správanie dokáže urobiť viac ako napríklad peniaze. 
 Na znak "lásky", čo mi čašník tiež vysvetlil mi podaroval trochu rozmarínu. Bola som milo prekvapená, ale hlavne potešená. Deťom pri našom stole priniesli aj zmrzlinu s prskavkami. Zvyšok zájazdu po mne jedna rodina zazerala a sťažovala, že ich deti nedostali prskavky (priznám sa neboli veľmi príjemní). 
 Večer nás čakala ešte plavba loďou po Seine a ďalší úžasný deň bol za nami. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Notre Dame musí byť.
Notre Dame musí byť.  

Disneyland

 Posledný deň opäť v zábavnom parku. Scenár podobný ako v Asterix Parku. Všade ľudia. Nové atrakcie. V areáli možná kúpa občerstvenia, suvenírov a všeličoho ďalšieho. Do popredia dávam Strašidelný dom (nie je taký moc strašidelný, ale je to tam vymakané), vesmírnu jazdu a jazdu na húsenkovej dráhe Indiana Jonesa. Máte radi Pirátov z Karibiku? Aj tých tu nájdete. Okolo večera sa pravidelne koná aj prehliadka princezien a ďalších postavičiek, čo určite poteší malé detičky. My sme sa na prehliadke nezúčastnili, v tej dobre bolo totiž na ostatných atrakciách menej ľudí tak sme sa dostali skôr na rad. 
 A na koniec ak by ste sa rozhodli skombinovať zábavu s poznávaním... na kolotoče si radšej neberte okuliare ;) 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Karina Antalová

Karina Antalová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem knihy, cestovanie a ľudí. Som adrenalínový nadšenec a chcem sa naučiť po španielsky. S radosťou môžem povedať, že obľubujem nemecky hovoriace krajiny rovnako ako tento jazyk, ale na Slovensko nedám dopustiť pretože ho milujem ;) Vo voľnom čase rada pečiem (pre seba aj celú rodinu) a hlavne čítam veľa kníh :) (možno sa na mojom blogu objavia aj nejaké pekné recenzie a odporúčania). Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu